Har du ett arbete som kräver god planering eller känner dig stressad av att inte ha koll på din arbetsvecka och planeringen av den. Det finns hjälpmedel som kan underlätta för dig.
Arbetar du som jurist, ta en advokat för exempel där arbetet är olika från vecka till vecka behöver du kunna skriva ned mängder av information och bli påmind om möten. Därför behöver han/hon material som hjälper till men hur ska de göra? En enkel guide har vi skrivit nedan.
Skaffa dig det nödvändiga
För att underlätta för dig och ditt arbete är det enkelt att starta din dator, söka dig fram till vad du behöver. Skaffa dig det nödvändiga som en almanacka, kalender och framförallt filofax är enkla men väldigt effektiva sätt att planera din vecka. Du blir även påmind om agendan för dagen. Vill du ha en personlig touch på din filofax finns det möjlighet till det.
Du bestämmer själv hur utseendet på den. Är du en teknik nörd och använder din Ipad till allting. Varför inte beställa en filofax som man kombinera både med kalender och iPad fodral. Ta hjälp av aktören, beställ vad du behöver till ditt arbete och ditt kontor. Allt från pennor, sopkorgar, häftapparater till hålslagare. Enkla saker, men din vardag och arbetsvecka vill du förutom arbetet i sig vara så enkel som möjligt.